„Põud“ on dateeritud umbes 1940ndatesse aastatesse, kuid täpsemalt on raske öelda. Ilmselt on siiski tegemist pärast 1940. aastat valminud tööga, kuna sel perioodil süvenesid mitmed käesolevale tööle iseloomulikud suunad kogu Võerahansu loomingus: käekiri muutub lihtsamaks, elulisemaks, rangemaks, maalid põhinevad aga sageli mingil kindlal teemal (nt turbalõikus, pimedad, kartulivõtmine, karjused jms). Muide, 1947. aastal on Võerahansu loonud täpselt samade mõõtmetega nagu käesolev töö veel ühe kavandi Põud (õli, papp). Pole ka imestada, kuna „põud“ esineb teemana Võerahansu loomingus korduvalt ning kunstnikul olevat olnud plaanis isegi samanimeline triptühhon, viitamaks ilmselt saarlase dramaatilisele ja isegi traagilisele võitlusele nappide loodusoludega.