Johannes Greenberg kujutas sageli teatristseene, suutes näha selle karnevaliliku keskkonna kulisside taha, piiludes inimhingede üksindusse ja melanhooliasse. „Etenduse eel“ kujutab pianist Tekla Koha, sopran Elsa Maasikut (keskel) ning koloratuursopranit Veera Nelust (paremal). Täpse portreteerimise asemel on kunstnikku huvitanud pigem üldistatud olukorra tabamine, kirjeldades etenduse eel valitsevat mõtlikku, endassepööratud ning keskendunud seisundit. Näitleja − aga ka laulja − on laval alati avalikult üksinda, see tähendab, ta on küll koos sadade pealtvaatajatega ühes ruumis, kuid ometi on ta üksi, sest kõik vaatavad teda. Näeme maalil just sääraseks psühholoogiliselt kurnavaks olukorraks valmistuvaid inimesi. Üllatab, et sedavõrd intiimse motiivi kujutamiseks on kunstnik valinud suure formaadi − ilmselt soovides rõhutada vastuolu kostüümide ja kogu muu glamuuri ning inimliku sissepööratuse vahel. Maali kompositsioon on rajatud Elsa Maasiku ümber, kes mõjub peaaegu monumendina: kunstnik on tähelepanu pööranud tema näoilmele, kuid maali allosas mattub tema keha kostüümivolangide alla ning värvilised riided ja nende loodud muster täidab kogu maali alumise osa.