Elmar Kits on maalinud antud modelli - viiuldajat Ester Turganit - vähemalt veel ühe korra. Kui teisel maalil on ta asetatud Tartu foonile, siis seekord on Kits maalinud siseruumides. Näha on Kitse sõja-aastatele iseloomulik katsetamismeetod: ta maalib vastu valgust. Aknast tulvav valgus moodustab modellile heleda fooni, mis omakorda aitab paremini esile tõsta ja välja joonistada toas olevad värvimaastikud. Tekib huvitav kontrast modelli selja taga oleva heleda ekraani ning tema ette jääva interjööri vahel. Optiliselt on säärane kontrast võimatu, valguse poole vaatamine peaks värvitaju tuhmistama, kuid maalilise ülesandena on Kits võtnud endale eesmärgiks harmoonilise terviku loomise.
Teise maailmasõja periood oli Elmar Kitse loomingus pikaks ajaks viimane, mil ta sai maalide südamelähedaste lahendustega meelepäraseid motiive. Nõukogude surutise tingimustes hakkas tema maalilaad peagi muutuma.